bimi

Meer info op:

Bimi

Heeft u al eens bimi gegeten?
Bimi (ook wel Tenderstem broccoli genoemd) is ontstaan uit een kruising van broccoli en kailan (een Chinese stengelkool). Deze groente is 100% eetbaar (inclusief de stengel), dus u hoeft niets weg te gooien.

Bimi is heel gezond. Het bevat veel foliumzuur, vitamines B6, C, E, kankerwerende stoffen, zink en zelfs proteïnes.

Toepassingen:
Roerbakken, rauw (met dipsausjes) of gekookt (3 à 4 minuten).

Warme bimi met fêta en cherry tomaten

Focaccio (tomaat-olijf, 330 gram, AH) volgens gebruiksaanwijzing afbakken.
Kook de 400 gram bimi in licht gezouten water (3 à 4 min.) en laat dit goed uitlekken. Besprenkelen met 4 eetlepels olijfolie extra vierge en 4 theelepels citroensap. Maak het geheel op smaak met zout en peper.
Snijd 100 gram Fêta kaas in blokjes en strooi deze uit over de bimi.
Snijd 8 cherry tomaatjes doormidden, ontdoe ze van de zaadjes en snijdt ze verder klein.
Voeg dit toe aan het gerecht en serveer deze warm met knapperige focaccia.
Ook lekker met biefstuk!

Print dit recept

Boodschappenlijstje

  • 400 gram bimi
  • 4 eetlepels ah olijfolie extra vierge
  • 4 theelepels citroensap
  • 100 gram Fêta kaas naturel
  • 8 cherry tomaten
  • Zout
  • Zwarte peper
  • Focaccia tomaat olijf